Voeding 

Bij een voedingsschema denken mensen al snel aan een dieet. Een dieet vind ik zelf altijd zo'n ernstig woord. Want een dieet klinkt eng, heftig en meteen zo streng. Water, droge rijst en kip... hoor ik je al denken. Gelukkig zijn er zoveel wegen die leiden naar Rome, gelukkig is het allemaal niet zo zwart wit. Er is één belangrijke hoofdregel in het maken van een voedingschema... bij afvallen is dat simpel een calorietekort op een dag ! Er moet meer verbruikt worden dan dat er binnen komt. 💯 

Een voedingsschema wordt altijd samen met de klant gemaakt. Er wordt rekening gehouden met voorkeuren, levenstijl, ziektes/aandoeningen en geloven. We bekijken samen welk plan het beste bij je past. Ik raad mensen altijd aan om zo dicht mogelijk bij het huidige standaard te blijven. Je kan gewoontes wel in 1 keer radicaal omgooien maar dan is het volhouden van een voedingsschema op langer termijn vaak lastiger. Zodra het dicht bij jezelf staat is de kans van volhouden en dus slagen vele male groter. 

Zoals ik al zei zijn er verschillende voedingsschema's. Hieronder een paar wat de meest gebruikelijke zijn. Natuurlijk kan er nog steeds een schema gemaakt worden die hieronder niet vermeld staat.

  • Keto 
  • Low carb
  • Moderated/western
  • Intermittent fasting
  • Carb cycle
  • Vegan/vegetarisch 

Voor meer informatie over keto:
https://prozone.info/keto-informatieblad/
https://prozone.info/keto-voor-vrouwen/

Wil jij nu ook graag je voeding eens onder de loep nemen? Neem dan gerust contact met me op. Of het nou een eenmalig schema is of een 2 maanden traject met begeleiding.  Alles is mogelijk🙂